Touareg doplňky 4x4

"Touareg" - symbol svobody a nezávislosti. Stejně jako Berberští kočovníci, kteří křižují Saharskou poušt, od nichž převzal své jméno, dokáže se lehce a obratně proplétat "džunglí" velkoměsta, rychle uhánět po cestách a nakonec s lehkostí zvládat náročný terén. Pojeďte s námi objevovat dobrodružství mimo asfalt - i tam jsou tyto vozy doma.

ARCHIV EXPEDIC

Expedice Maroko 2008 / Touaregem za Tuaregy

(5.4. - 24.4.2008)

Info z expedice
22.4. 14.00 hod. evropského času - skupina sedmi Touaregů včetně kompletních posádek přestoupila Marocké hranice, teď nalodění v Ceutě a přeplutí na Gibraltar. Byla to fajn parta, která zvládla celou expedici na pohodu. Teď čekám na hranicích na druhou partu, se kterou vyrážíme za Marockým dobrodružstvím. Zdar Náča
21.4. 9.00 hod. - Právě jedno naše auto při výjezdu z Essaury přehlédlo policejní zátaras a prorazili dvě pneu 6x :-( Jedno kolo stačilo zalepit knoty, druhé je death :-( Vyrážíme směr Asilah, kde dnes strávíme poslední večer v Africe. Všechny posádky i stroje OK, připraveny zítra přeplout do Evropy. Náča
21.4. 7.00 hod. - Včera v podvečer jsme po 400 km přesunu dorazili do přímořského letoviska Essauira, kterému se říká větrné město, je tu spousta surfařů, kteří čekají na vlnu. Nejen, že má město jiný charakter, ale i lidé jsou zde jiní, vládne tu atmosféra pohody. Dnes nás čeká 660 km dlouhý přesun. Zdar Náča
19.4. 20.30 hod. - Tak jsme zase na signálu. Včera jsme odpoledne dorazili na pláže Blanche na pobřeží Atlantiku. Užili jsme si koupání, poslední tábor v dunách i poslední offroad. Na jízdu po plážích v délce 25 km se nezapomíná. Od zítřka už jen asfalt, přesun po západním pobřeží v délce cca 1000 km. Náča
17.4. 12.00 hod. - Večer jsme jeli po asfaltu do Mhamidu a pak na západ Marockou přední SAHAROU, takže ke slovu přily lopaty a kurty. Bylo zatím největší vedro 39,5°C a tak vyprošťování bylo úmorné, nakonec jsme najeli na DAKARSKOU PISTU a uháněli až do 18 hod. vpřed. Tábor uprostřed dun byl nezapomenutelný a pod nebem plným hvězd jsme seděli dlouho do noci. Ráno jsme v 8 hodin vyrazili dál pískem, který přešel do 150 km dlouhého jezera Iriki, po vyschlém dně se dalo jet i 140 km/h. Teď jsme dojeli na asfalt, který nás kromě dvoudenního offroadu na plážích BLANCHE čeká po zbytek cesty po západním pobřeží. Loučíme se s pouští a vyrážíme k pobřeží. Stroje i posádky jsou v pořádku. Zdravíme všechny do Čech! Náča
15.4. 22.00 hod. - Právě večeříme v hotelu, který vypadá jak palác z tisíce a jedné noci. Oproti plánu jsme dorazili do Zagori se čtyřhodinovým zpožděním. Včera večer jsme nocovali u Kasby Ouzina, večer nám kamarádi berbeři udělali v dunách táborák a postupně se vynořiovali s bubny ze tmy, až se jich sešlo deset. Ráno jsme jeli sbírat zkameněliny. Pak jsme vyrazili cestou necestou na západ, písek střídaly skály, pak vyschlá jezera. Nekonečné rolety prověřily vzduchové pérování a ostré kameny, které jsou rozeseté po HAMADĚ naše pneu. Všudepřítomný prach tvořil bílé stěny, přes které nebylo místy vidět. Byl to náročný den, který prověřil vozy i posádky a až na jednu proraženou přední pneu vše OK. Zítra míříme na jih do MHAMIDU a pak na západ pouští. Zdar Náča
14.4. 9.00 hod. - Včera odpoledne jsme vyrazili do sedla stometrovky, v cestě už nám stály pořádné duny a my pluli přes jejich vlny. Nakonec jsme se tam po několika tahání kurtou všichni dostali. Jen dvě auta utrpěla šrám na kráse, když o sebe zavadila v bočním výjezdu. Dnes ráno jsme jeli ve dvou na čtyřkolce na východ slunce a na hraně stometrovky jsme hodili pětkrát "pana orel". Jooo, ve dvou se jezdit nemá, ale stroj i my jsme v pohodě, je to tu do měkkého. Pak jsem jel najet trip přes duny do oázy, která leží uprostřed nich. Za chvilku vyrážíme... Náča
13.4. 19.00 hod. - Tak trip do oázy se víc jak vydařil! V 10 hod. jsme vyrazili na "plavbu písečným mořem", naše offroadové koráby dávali jasně najevo, že jméno TOUAREG nesou právem, neboť se proplétali přes duny bravurně. V půl dvanácté jsme dorazili do oázy, kde jsme si dali dvě hoďky relax, neboť přes poledne se kvůli postavení slunce nedají číst duny. Nakonec všichni složili zkoušku z jízdy na písku za jedna. Teď sedíme u večeře a rozebíráme zážitky. Náča
12.4. 12.00 hod. - Včera ráno jsme všichni, někteří s více či méně bolavou hlavou :) vyrazili na "Berber trip", provázel nás přítel Milut ve své stařičké Diskošce. Zavedl nás na místa, kam se běžný návštěvník z Evropy nedostane. Jeli jsme na východ směrem k Alžíru. Horský průsmyk přešel v Hamadu, tedy kamennou poušť a tak pak v první duny, kde postupně zapadlo několik aut. Ke slovu přišly lopaty a sand plechy. Poté jsme si dali tee ve stanu u kočovných Berberů. Když jsme se vrátili do Meski, já přeskočil na čtyřkolku a vydali jsme se směrem k Erg Chebbi, tedy k písečnému moři, kde jsme se přímo u dun ubytovali v hliněném hradu "KASBAH LE TOUAREG" mého přítele Hassana. Já neodolala a vyrazil na nejvyšší 100 m vysokou dunu na čtyřkolce na západ slunce - byla to paráda. Dnes kolem deváté začala "Desert sand schoole", tedy výuka jízdy v písku. Všichni si vyzkoušeli ten pohyb po neustále se přesípajícím se písku. Postupně každý zapadl a vykopal se, někdo i několikrát. Nakonec po třech hodinách dojela celá naše karavana 8 Touaregů do hotelu k Hassanovi, kde teď vegetíme. Zdar Náča
11.4. 7.00 hod. - Tak teplo opravdu přišlo, ještě v podvečer bylo v kempu Blue MESKI, který je v palmovém háji 27°C. Včera jsme se přesouvali za deště po náhorních plošinách Středního Atlasu. Déšť vystřídal silný vítr, který s sebou nesl mračna prachu a i s našimi třítunovými drobečky pěkně cvičil. Mně se při odbočování v prudké otáčce kouslo kolo na vleku, které sklouzlo po štěrku a i s čtyřkolkou udělal vlek obrat o 360 stupňů. Naštěstí čtyřkolku zachránily nosiče, které to odnesly, ale jinak je v poříádku. Na vleku jsme vyměnili kolo za rezervu, palicí srovnali čubu a jelo se dál. Jen jsem jel zbytek trasy už na čtyřkolce, vlek už není 100%ní. Když jsme dojeli do kempu, udělali jsme si v závětří palem večeři a přesunuli se k mému příteli Milutovi, kde jsme si užili večer v Africkém rytmu, který nakonec všechny strhnul k hraní na cokoliv. Místní hráli na bubny a my na sklenky, talíře, hrnky, prostě co bylo po ruce :-). Sedělo a popíjelo se dlouho do noci... Náča
10.4. 9.30 hod. - Ještě před táborem v cedrovém háji jsme se jeli podívat na nejstarší a největší cedr, vysoký 40 m. Místní makakové - opice, kteří si už navykli na turisty, nás tahali za nohavice a dožadovali se, ať jim dáme nějaké dobroty. Kolem šesté hodiny jsme dorazili na palouk v cedrovém háji, rozdělali oheň a užívali si první večer africké pohody. Přestože jsme spali ve výšce téměř 2000 m, bylo příjemné teplo kolem 10 stupňů. Bohužel v noci přišel déšť, který s přestávakami trvá doteď. Ale my míříme na jih na saharskou náhorní plošinu, kde už určitě bude teplo. Zdar Náča
8.4. 22.30 hod. středoevropského času a 20.30 hod. marockého času - Dnes máme za sebou 14-ti hodinový přesun, čítající nalodění v Algecirasu, vylodění v Ceutě, přechod marocké hranice a nakonec 370 km přesun přes pohoří Rif do města Fes. Teď jsme na první společné večeři a čekáme na tradiční pokrm TAJIN. Zdar Náča P.S.: V Ceutě jedna nejmenovaná posádka z Jindřichova Hradce natankovala místo Diesel plus 30 litrů Naturalu plus, což evidentně motoru nevyhovovalo, ale nakonec to po patřičném doředění naftou a olejem TOUAREG přechroupal a posádka dojela s námi.
7.4. 17.30 hod. - Právě jsme dorazili na Gibraltar, máme za sebou 2914 km z Prahy - posádky i stroje jsou v pořádku. Všichni se těšíme, až zítra přeplujeme do Afriky, na kterou právě koukáme z Europa Pointu. Zdravíme všechny do Čech! Náča
6.4. 20.00 hod. - Dnes máme za sebou 1150 km, právě sjíždíme z dálnice a míříme na pobřeží, kde přespíme přímo u moře. Všichni jsou O.K., i když po dnešním přesunu trvajícím 14 hodin trošku K.O. Zdar Náča
6.4. 10.30 hod. - Ve Francii byl budíček v 5.30 hod. do deštivého rána. Teď jsme 150 km před Španělskem, je azuro a čekáme na parkovišti na 8, tedy auto kde jede kameraman. Natáčeli záběr ze stativu a když nás dojížděli, změřili je a za doprovodu dvou policejních motorek je odvedli z dálnice na komisařství. Naštěstí to stálo jen 45 EUR a už je pustili. Zdar Náča
5.4. Sraz byl v Praze dnes ráno v 7 hod. u OMV, kde nám byly polepeny vozy a v plné polní jsme v počtu 8 vozů vyrazili směr duny. První den nás čekalo Německo a Francie. Německo jsme vzali šmahem a zakotvili jsme u Lyonu. Původně jsme měli bydlet v motelu, ale protože to opět neklaplo :-), tak v sychravé Francii otevíráme střešní stany a kempujeme před hotelem. Nad mapou Maroka hledíme na několik tisíc kilometrů, které na nás čekají. A už se na ně těšíme. Takže nám držte palce, doufáme, že do rána nezmrzneme. Stavy: 8 aut, 16 účastníků. Ahoj MYŠÁK a Náča

Zpět na archiv

TISK STRÁNKY
NAHORU

© 2016 Touareg Club. Všechna práva vyhrazena.   |   Ochrana osobních údajů  (pořádání akcí)
Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování, distribuce nebo tisk materiálů zveřejněných na tomto serveru.

Google Translate to EN Google Translate to DE Google Translate to FR Google Translate to IT Google Translate to ES

Off Road Guide Off Road EXPEDITIONS

Telefon
Dotaz
Prosím opiště kód

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.