Touareg doplňky 4x4

"Touareg" - symbol svobody a nezávislosti. Stejně jako Berberští kočovníci, kteří křižují Saharskou poušt, od nichž převzal své jméno, dokáže se lehce a obratně proplétat "džunglí" velkoměsta, rychle uhánět po cestách a nakonec s lehkostí zvládat náročný terén. Pojeďte s námi objevovat dobrodružství mimo asfalt - i tam jsou tyto vozy doma.

ARCHIV EXPEDIC

Island s Autosalonem

(26.6. - 17.7.2016)

Datum Zpráva
21.7. Jsme nařazeni v přístavu a právě připlula Norrona, v 10.30h vyplouváme směr Evropa. Najeli jsme po Islandu cca 3000km od SV přes S na Z a po jihu zpět do přístavu. Počasí nám celkem přálo, ikdyž jsem zažili i to pravé isladské počasí. Užili jsme si s dobrou partou nádhernou přírodu i offroad...

Za všechny z Islandu zdraví Náča

20.7. Dnes ráno bez deště, bylo příjemných 13C°, mraky leželi v horách a na pobřeží bylo jasno. Dali jsne ještě trošku offroadu po černých plážích a zajeli na sever na Papuchalky. Teď už jrn přesun do přístavu a zitra vyplouváme směr Evropa...
19.7. Včera jsme tábořili v územím zvaném Porsmok, je to nádherné místo severozápadě na ledovcem Mýrdas Jokull. Přálo nám počasí a byli krásně vidět ledovcové splazy. A okolní hory pokryté mechem, zářili zeleně mezi lávou a sopečný popelem.
Odpoledne jsme se vydali ke kráteru sopky Laki, které při erupci v 18.stol., vychrlila nevěřitelných 565km2 lávy, což jí přineslo prvenství v jejím objemu. Táboříme s výhledem na Vatnajokull, je vidět jeho vrcholky, prostě paráda. Pokračujeme po jižním pobřeží, dopoledne jsme navštívili splaz největší islandského ledovce Vatnajokull a nyní jsme u nejkratší řeky na světě. Jokulsárlon, po které plují kry zbarvené až do modra, prostě nádhera...
Zdar Náča
16.7. Včera v podvečer jsme dojeli do Reykjavíku, dnes dopoledne prohlídka města, kde bylo 15C°, pro islanďany léto J:). Odpoledne rozlučka s TV štábem Autosalonu, který letí domů a rychle zpět mimo civilizaci.
Čekají nás ještě tří dny přesunu po jižním pobřeží do přístavu,kde to půjde, tak terénem. N.
15.7. Včera odpoledne jsme se vydali po cestě nad ledovecem Mýrdas Jokull, přes brody nádhernou krajinou s černým podkladem sopečného prachu a zelenými kopci. Bohužel se nám zhoršilo počasí, po dojetí do Víku zesílí déšť. Večer jsme ztrávili v kempu v krásném údolí, ale bohužel pod plachtou. Přes noc plachtu roztrhal silný vítr a ráno jsme stáli všichni v louži. Počasí je Islandské, že by psa nevyhnal-déšť a silný vítr. Tak přišla ke slovu změna plánu, míříme na severozápad, kde je slunečno 15C°.

Tak jsme si cestou střihli výjezd na EyjafjallaJokull, kde došlo v roce 2010 erupci stejnojmenné sopky... Nyní taboříme a je +15C°, oproti ránu "tropy"... N.

14.7. Včera jsme dojeli do nádherné a civilizací nedotčené oblast Porsmok, ted míříme nad ledovec Mýrdas Jokull cestou necestou směr Vík. N
13.7. Včera jsme se přesunuli, přes druhý nejvyšší vodopád Haifoss a malebné "Trollí" údolí, místy poznamenanými sopečnou činností Hekly až na Landmanalugar, kde jsme za větru a deště zakempovali pod hranou lávové řeky, z pod které vytéká horký pramen. Den nám zpestřilo vytahování Defíku z bažiny, kterou procházela cesta. Ustlal si tam pěkně a tak "neoffroadové SUV" Touareg zachraňoval offroadové Defendera J:).
Ráno nás vzbudilo sluníčko, tak jsem si užili koupání v potůčku. Prošli se mezi kopci pastelových barev a pořídili pár krásných fotek. Vyrážíme do opuštěných oblastí, nad ledovec Mýrdas Jokull.
Za všechny zdraví Náča
11.7. Po velrybách, jsme se vydali směr severozápad, večer byl pěkný mejdan J:) Ráno jsme se vydali na jih, teď jsem v kempu u Gejzíru, který dal všem gejzírum jméno. Odpoledne jsme dali trošku offroad, opustili jsme dříve zajímavou cestu, kterou proměnili v cestu pro osobáky J:( Joo, už nic není jako dřív... Ale dali jsme pěkné brody!!!
10.7. Včera v podvečer jsem dojeli k koňácké chatě v oblasti Bunga, kde jsme byli totálně zklamáni, v tomto nádherné místě vyrostla geotermální elektrárna J:(.
Dnes dopoledne z Husavíku výlet v rybářském škuneru na pozorování velryb a měli jsme štěstí...
9.7. Dnešní den jsme navštívili všechny atrakce v okolí jezera Mývatn. Pseudokrátery, kráter sopky Hverfjal, dělení zemských desek i termální koupaliště. Teď míříme k aktivní sopce Krafra... P.S Dnes i pár fotek z dronu. Včera jsme odpoledne dali ještě jezírko Víti, bahenní sopky a Detifoss...
8.7. Cestou od sopky Askja k jezeru Mývatn

Ráno nás vzbudil lehký déšť 5C°, teplota klesala a po příjezdu poustinou, kde byl podkladem jen sopečný popel, v lávovém poli nás překvapila vánice, venku 1,5C°, prostě Island. Čekalo nás projet několik brodů i zbytky sněhu. Cesta dlouhá 120km nám trvala 10h...

7.7. Tak jsme po dvoudenní plavbě se přes Faerské ostrovy dopluli na tajuplný ostrov ohně a ledu. Začíná naše 14 denní dobrodružství...
Plavba byla klidná a při vplutí do fjordu, nás přivítala velryba Keporkak J:), tak budeme mít štěstí ! Jen nás trošku překvapili zbytky sněhu na hřebenech... Dnes první den, z přístavu jsme dojeli až na hranu kráteru sopky Askja... Je 21.30h 5C°neprší , prostě Islandská pohoda. Za všechny zdraví Náča
5.7. Tak jsme naloděni na lodi Norrona a vyrážíme směr tajuplný ostrov Island, jede nás 5 vozů, na lodi je vozů a 10 účastníků, štáb Autosalonu letí a počká v přístavu a jedna posádka si pronajmula Ford F150 s bydlibusem, tak nás bude celkem 6 teréňaků a 17 človíčků. Aby zase "nevěřící Tomášové" a zlé jazyky neříkali, že terén byl vybrán tak, aby projel Touareg jsou tu i dvě upravené Toyoty a Defender. Všechny zdravíme, za 20min vyplouváme na dvoudenní plavbu... Náča

Zpět na archiv

TISK STRÁNKY
NAHORU

© 2016 Touareg Club. Všechna práva vyhrazena.   |   Ochrana osobních údajů  (pořádání akcí)
Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování, distribuce nebo tisk materiálů zveřejněných na tomto serveru.

Google Translate to EN Google Translate to DE Google Translate to FR Google Translate to IT Google Translate to ES

Off Road Guide Off Road EXPEDITIONS

Telefon
Dotaz
Prosím opiště kód

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.